4 Mart 2013 Pazartesi

DEKUPAJ TEKNİĞİ

Kesip çıkarmak anlamına gelen Dekupaj;
2 çeşittir.
1. Kağıt dekupaj,
2.Peçete dekupajdır.
Her iki teknik ile de cam, metal, ahşap, kumaş, plastik gibi aklınıza gelebilecek birçok eşyanızı süsleyerek yenileyebilirsiniz.
Yıpranmış abajur, vazo, saksı, kavanoz, dolap, sandıklarınıza uygun renk ve desenli peçeteler seçerek ekonomik yenilikler yapabilirsiniz. Hadi öyleyse, bu kolay tekniği öğrenelim.


Kısaca Malzemeler:
Ahşap obje,
1'nolu zemin fırçası,

Ahşap zımparası (180 atlas),(gerek duyarsanız)
Desen (A4 kağıdından),yada peçete deseni
Akrilik boya(alt zemini boyamak için)
Dekupaj tutkalı,
Islak bez,

Su bazlı vernik.

Gelelim uygulamaya;
1.Fotoğraf: Peçetedeki deseni ince uçlu bir makas ile kesin ve deseni 3 kat olan peçeteden tek katını sıyırarak ayırın.A4 çıktısı ise kesmeye gerek yok elbette.
2.Fotoğraf: Peçeteyi yapıştıracağınız zemin mutlaka açık renk olmalı. Kullanacağınız eşyanın zeminine ince bir kat peçete tutkalı sürün ve kurumasına müsade etmeden zar şeklinde soyduğunuz peçeteyi objenizin üzerine yerleştirin ve geniş uçlu kuru fırçayı peçete tutkalına batırın.
Hava kabarcıkları oluşmaması için desenin ortasından başlayarak uçlara doğru sürmeye başlayın. Peçetenin yırtılmaması için fırçanız daima tutkal dolu olmalı. Hava kabarcığı oluşursa iğne ucu ile delik açın. Tutkal kuruyunca resim netleşecektir.
Eğer A4 desen  kağıdını kullanacaksanız cetvel yadımıyla kabarcık oluşmaması için küçük hareketlerle cetveli yukarıdan aşağıya doğru gezdirin. 
3.Desene ilaveler yapmak isterseniz, ince fırça yardımıyla renk kombinasyonunu dikkate alarak desene uygun resimler çizebilirsiniz.
Tutkal iyice kuruduktan sonra, yarı mat verniği tek kat olarak fırçayı zemine yedirerek aynı yönde gel gitlerle sürün ki damlacıklar oluşup donmasın.
Bu işlemi peçete ile yapabileceğiniz gibi beğendiğiniz herhangi bir resmi A4-A3 kağıdına,yada dekupaj kağıdına çıktı olarak alabilir ve aynı şekilde işlemi tekrarlayabilirsiniz.
Aşağıdada size fikir olması açısından bir kaç resim paylaşıyorum.Kendi dolabımda kullandım çok güzel durdu.İnşallah sizlerinde işine yarar.
Sevgiyle kalın.
 















16 yorum:

  1. Selam blogun hayırlı olsun... Paylaşmanın monotonluğu yendiğine emin ol :)). Birsürü yeni dost edineceğine de emin ol... sanal da olsalar onların derdiyle dertlenmeye sevinciyle sevinmeye hazır ol :)) hoşgeldin blog alemine kucak dolusu sevgiler... Duygu

    http://hobimiterapimi.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekür ediyorum güzel güzel dileklerin ve mesajın için.Benim için inan şuan çok önemli birşey yaptın.Uzun zamandır bir yorum bekliyorum :)amatörüm,daha yolun başındayım ama severek emek vererek yapıyorum.Yaptıklarımı evimin bir köşesinde görmek bana büyük mutluluk veriyor.Heleki hiç tanımadığım bir yoldaştan bu denli hoş bir yorum almak beni inan çok mutlu etti.Tekrar teşekürler... SEVGİ

    YanıtlaSil
  3. dekupaj nasıl yapılır hep merak etmişimdir.
    teşekkürler bu güzel bilgi için :)

    paylasacaklarimvar.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. Ben teşekür ederim, beğendiğine sevindim,şimdilerde bu tekniği çok kullanıyorum güzel sonuç veriyor.Denemenizi tavsiye ederim.
    Sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  5. hiç denemedim ama deneyenleri gördükçe bayılıyorum

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Bademle Buduk merhaba, denemeni tavsiye edebileceğim hem kolay hemde çok güzel ve eğlenceli bir teknik çalışması.Eminim evde dekupaj isteyen bir şeyler bulabilirsin.Başarılarının devamını dilerim, Sevgiyle Kal...

    YanıtlaSil
  7. Üye olamadım bloguna ..degisikdekupaj tekniklerine ihtiyacım var daha doğusu orneklere..eline saglık ..

    Bende bloğuma beklerim..

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar,iyi bayramlar Öznur hanımcım ben sizi izlemeye aldım, cam boyamanız çok güzel olmuş elinize sağlık.İnşallah yayınım işinize yarar.Görüşmek üzere,Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  9. merhaba takipçin oldum bana da beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Merhaba Sevgi Hanım,

    Güzel paylaşımınız için teşekkürler. benim bir sorum olacak fotoğraflarlada dekupaj yapabilir miyiz?

    şimdiden teşekkürler

    Aysun

    YanıtlaSil
  11. merhabalar aysun hanımcım , fotoğraflar ilede elbette dekupaj yapabilirsiniz.Dekupaj kesmek bilmek ve yapıştırmak kısaca yapılacak alan önemli onun dışında kullanılacak yapıştırıcı yoksa fotoğrafmış, A4 kağıdı yada sıradan bir çıktı hiç fark etmez.Bir aradaşım testi üzerine çocuklarının resimlerini yapmış yaldızlı boya ilede etrafını boyamıştı, çok beğenmiştim.Umarım sizde dener memnun kalırsınız.Sevgiyle Kalın.

    YanıtlaSil
  12. Cnm bu resimleri tutkalla yapistirdiktan sonra uzerine de tutkal suruyomyuz .... ve resimletin uzerini verniklemk zorundamiyiz izledm bircok videoda resmlerin uzerine tutkal suruyolar vernikten hc bahsetmiyolar kafam karisti :)

    YanıtlaSil
  13. Merhabalar :) evet resimlerin uzerine once tutkal sonrada vernik suruyoruz , boylelikle zarar gormuyor ve uzerine su gibi yipratci seyler dokulse biler birsey olmuyor.Ben fiskosuma A4 ciktisi ile dekupaj yaptim ve suan cok rahat kullaniyorum, toz almak yada uzerine birsey dokulmesi falan hic sorun degil.umarim yardimci olmusumdur.Aklina takilan olursa yine yaz seve seve yardimci olurum.kolay gele Sevgiyle Kal...

    YanıtlaSil
  14. Merhaba vernik su bazli mi olacak ve parlak kuşe kagidindan da yapabiliyor muyuz ?

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar, mümkünse su bazlı dekupaj yada transfer tutkalı olarak satılanlardan olursa sonuç daha güzel oluyor.Kuşe kağıdı yada başka kağıt hiç fark etmez uygun zemine yapıştırılabiliyorsa her şeyi kullanabilirsiniz.umarim faydali olabilmişimdir.sevgiyle kalin.

    YanıtlaSil
  16. Ahşap boyama konusunda neler yapabilirim diye araştırırken blogunuzu gördüm ve inceledim.kafamda bir sürü fikir oluştu. çok teşekkür ederi. bloglovinden de sizi takip etmek isterim ama göremedim nedense. Ben de bloguma beklerim. birdemetopucuk@blogspot.com

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...